Die romance, die

Tja readerz, jag är tillbaka!
 
Italien var grymt. VI flög ner till Bergamo, hyrde bil och sov där en natt, nästa dag åkte vi vidare till Kaprun i Österrike. Det tog typ 7 timmar eller så. Men cool som jag är så sov jag ju nästan hela tiden.
En dag åkte vi upp till toppen på Salzburg (tror de heter så) iaf 3029 möh och åkte snowboard i tshirt. Skitvarmt och aschill.
Men efter ett tag när vi satt inne i ett "minihus" (jag, camilla & mattias) så sprang det in en snubbe som ba; ni får absolut inte gå ut härifrån för det kommer oväder, åska och blixtar, det är livsfarligt och ni måste stanna här inne!! Hej panik typ, men mamma, pappa, jocke, oliver & jesper kom också dit efter ett tag och vi trängdes med 1277 tältbeklädda araber. Men men, det gick över så vi kunde komma ner oså igen.
 
Har aldrig i hela mitt liv sett så mycket tältbeklädda araber på ett och samma ställe förut som i Kaprun.
 
Efter typ 3 nätter så åkte vi tillbaka till Italien, till Lido di Jesolo, sjukt fint ställe! 35+ i solen och 28 grader i poolen, 30 grader i havet och flera kilometer långa shoppinggator fyllda med billigt skit och glass. Underbart alltså.
 
En dag åkte vi till Venedig. Fyfan vad fint. Har aldrig vart med om något finare ju! Vi åkte gondol och promenerade runt ddär halva dagen, men fy så varmt det var! 
På eftermiddagen/kvällen när vi kom tillbaks blev jag typ "sjuk" och min hals svullnade upp så jag knappt kunde andas, så dagen efter gick mina kära föräldrar till ett apotek och jag fick några dunderpiller som man blev bra på en sekund av. Käkar dom fortfarande<33
 
Sen kom dagen då vi skulle hem. Sorgligt men ändå skönt. 
'Flyget gick typ 20.35 så vi landade runt 23.00. Kom hem typ tolv - halv ett. Dagen efter gick jag upp tidigt, packade om, åkte hem till Mat ett tag (saknade henne ju hihhihi) och sen begav vi oss till Småland på 60-årskalas/släktträff eller nåt.
 
Så sjukt kul och trevligt det var o träffa alla igen!
Vid 23 eller nåt så gick jag, Jocke, Amanda, Fanny, Tobias, Antonia och Victor ut till punchhuset och eh... drack inte punch... Det var ju inte bara vi undomar där då, utan massa vuxna också, så vissa blev ju lite mer dragna än andra (haha) och det slutade med att jag aldrig mer kommer kunna se BIrgitta Wahlman i ögonen helt serilöst igen.. USCH. 
Sen gick alla gamlingar och Tobias o Fanny o la sig, men vi andra (jag, jocke, amanda o antonia) planerade o dygna ute i punchhuset, men det slutade med att vi gick o la oss vi med runt halv 5 - 5 nån gång... Och sen vaknade vi tidigt. Kul. Haha, nä men jag längtar redan efter Antoinas inflyttningsfest ;) Eller tills jag blir 18...
 
SÅ NU ÄR JAG HEMMA PÅ RIKTIGT!!
 
Långt inlägg det blev, den som orkar läsa allt kan få en puss. 
 
 
Just nu sitter jag och mitt halvblonda hår och lyssnar på mammas kusin Victors asgrymma spotifylista. Tänker inte sova inatt heller. Sova kan man göra när man är död :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0