Ojojoj här blev det känsligt. Lol no jk

Guten morgon eller nåt. 
Idag ska jag och Emilia till stan och fixa julklappar tror jag, sen hem och spela. Jag gillar inte att hitta på julklappar, det är så svårt att veta vad folk önskar sig. Framför allt när man inte har några pengar. Haha. Vi får väl helt enkelt se hur detta går. :)
 
Men men. Det är den 16:e idag va? Vilket betyder 8 dagar kvar till julafton. Herreminget. Tiden går sjukt fort. Det känns som om det var typ 2 månader sen jag konfirmerade mig. Men nej det är 7 månader sen nu. Oj haha.
 
Btw, det här med att pepparkaksgubbar ska tas bort från luciatåg och att de där dockorna klipps bort från Kalle Anka? Det är sjukt. Så jävla sjukt rent ut sagt. Det har aldrig varit problem med att de har varit med förut, och nu helt plötsligt är de kränkande mot mörkhyade och judar? Det är väl mer kränkande att ta bort dem? Det representerar ju att vi inte tycker att mörkhyade och judar borde få vara med vilket gör oss vita (haha låter racistiskt men whatever) till rasister och nazister typ. Åh jag blir så upprörd. Och det är väl ingen som har sagt att pepparkakor representerar mörkhyade? Eller man kanske borde sluta bara pepparkakor? Snart händer väl samma sak med lussekatter eftersom de är gula, så kommer väl någon gubbe och säger att de är kränkande mot asiater. Usch. Vilket idiotiskt samhälle vi lever i. 
 
 
No comments. I´m H E T hot.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0